02 Mars 2002 - Hembygdsafton i Gränna Medborgargård
Grenna hembygdsförening 90 år.
 På Grenna Medborgargård rörde sig den månghövdade publiken runt för att fira hembygdsföreningens 90-åriga tillvaro genom att lyssna till högtidstal, hyllningstal och Pelle Brandts sång, samtidigt som andra tittade, beundrade och kanske handlade av det fina hantverk som presenterades.

I samband med att smörgåstårta serverades till ständigt nya gäster, underhöll Börje och Bertil Karlsson med trevlig sång och musik på dragspel omväxlande med gitarr.

Ett digert bokbord erbjöd ”Ett solvarv i Gränna”, både nyutkomna och äldre exemplar, fotoboken Callas Grenna då och nu, Grenna Hembygdsförening 90 år samt torpkartor till försäljning. Filmen Bland päron och polkagrisar visades till mångas glädje åter. Den spelades in 1938 av SF.