19 November 2003 - Hembygdsafton, extrainsatt datum.
 Den extrainsatta hembygdsaftonen inleddes med att föreningens kassör under 43 år avtackades av länsförbundets ordförande Alf Carlsson. Det är Åke Rahm som under alla dessa år har handhaft Grenna Hembygdsförenings kassa och verkligen skött den som sin egen. Eftersom Åke glädjande nog har sin affär öppen alla vardagar i veckan, kunde han inte närvara vid den högtidliga stunden vid länsförbundets årsmöte i maj, då övriga noga utvalda personer fick mottaga sina medaljer. Jönköpings läns hembygdsförbunds ordförande Alf Carlsson var den som överräckte medaljen.

I övrigt lärde de två polismännen Carl - Johan Ekström och Christer Linell ut hur vi ska vara observanta och iaktta nya människor i vår närhet och som erbjuder sina tjänster som i själva verket kanske är till för att avleda vår uppmärksamhet. Därefter kan våra ägodelar snabbt försvinna i orätta händer. Mycket lärorik kväll!

Ordföranden fick publikens uppdrag att utforma en skrivelse till länets polisstyrelse och i den protestera mot den nedskärning av polisens resurser som vi i Gränna med omnejd nu erfar.