20 Oktober 2004 - Hembygdsafton
Film av Bernt Johanson.

Bernt Johansson har under många år dokumenterat grännabor i olika sammanhang. Detta har han gjort på 8-mm-film. För Grenna Hembygdsförenings räkning har nu Lennart Ulming satt samman filmerna för visning med nyare metoder. Roland Segerson har läst in texterna och flertalet personer på filmen är presenterade med namn. Servering och lotterier. Gränna Medborgargård kl. 19.00. Välkomna!
 Intresset för att se Bernt Johanssons film blev så stort att publik strömmade till i oväntat stort mått. Då klockan fattade 30 minuter i utsatt klockslag, var styrelsemedlemmar tvingade att agera "utkastare" och nytt datum utsättas. Se nedan 2 november.
Filmen var mycket trevlig, men är inte gjord för större lokal på grund av bildupplösningen.