03 December 2006 - Julstök
Då Gränna köpmän har julskyltning, troligen 2:a söndagen i advent, kommer Grenna Hembygdsförening i samarbete med Grenna Kulturgård att arrangera ett "julstök" med hantverkare och försäljning i traditionell ordning.
 Mycket uppskattad blev årets upplaga av Julstök, den första advent. Hembygdsföreningen bestod med livs levande tomte, drabanter och tant Amalia, samt service för släktforskare. Dessutom sålde föreningen lotter och vi passar på att tacka alla köpare av dessa; tack!

För tiden fram till jul säljs tre böcker för priset av en = 250 kronor, ett mycket facilt pris. För detta får man Grenna Hembygdsförening 90 år + Callas Grenna - då och nu + Gränna 1952 - 1970 en bildkavalkad. Vill du som läser detta också köpa ett sådant julpaket böcker, så ring Inger 0390/ 21120, eller gå till museibutiken.

I övrigt fanns hantverkare med alster av mycket hög klass utplacerade på olika våningar av Grenna Kulturgård. Det fanns kläder, laxspett, hemlagad choklad, äppelmust, linnehantverk, träsniderier, handstickat och broderat, servietter med personligt vald text och mera därtill. Levande dragspelsmusik förgyllde det hela.