09 December 2007 - Julstök
Den observante kan se att datumet är ändrat till den 9:e. Detta beror på att Jönköpings handel har flyttad dag för julskyltning, vilket ger "eko" även i Gränna handel, som alltid har söndagen efter tätorten. Därav även vår ändring.
Grenna Hembygdsförening och Grenna Kulturgård inbjuder till julstök, men till detta återkommer vi i annons.
 I duggregn genomfördes julskyltningen i Gränna och Kulturgården var då en torr och värmande plats att göra fler inköp på, handgjorda i olika material, pärlor, trä, lin, ull och choklad. Dockor fanns också att köpa, liksom laxspett och än mera. Vid ljusstöpningen kunde man med tur vinna ljus och vid hembygdsföreningens lottstånd diverse korvar, bröd och kakor. Dessutom nytt för i år, kunde man inhandla presentkort på Ett Solvarv i Gränna, samt medlemskap, ett julklappstips så hett som något, vilket går att skaffa hela tiden fram till jul och även året runt som present!

En hel del julstämning infann sig då folkmassor ringlade sig fram bland stånd och montrar. God Jul!