13 Januari 2008 - Knutsdans
Klicka på PDF-filen eller läs nedanstående:

På söndagseftermiddagen kl 16 kan alla dansa och sjunga om musikanterna alltifrån Skaraborg, då Grenna Hembygdsförening välkomnar till Knutsdans. På Grenna Kulturgårds framsida finns granen som då har gjort sitt för denna gång. Grenna folkdansgille, Rolf Göransson, samt scouter med facklor medverkar alla till att ge julen ett trivsamt slut. Tomten är generös mot alla som tråder dansen! Välkomna!
 Tradition med utdansning av julen har fortfarande sin dragningskraft på barn, föräldrar, far/morföräldrar samt en och annan som "bara" tittar på. Det var trångt och mysigt runt granen på planen och långdansen räckte väl kring hela tomtytan. Tomtar fanns med som alltid och visade sin generositet med påsar. Tack riktas till alla medverkande!
 Filer:
20080113kd[1].pdf (110 kB)