07 December 2008 - Julstök
Öppet som i affärerna 13 - 18.

Då Gränna har julskyltning, slår Grenna Kulturgård upp portarna för Julstök. Många hantverkare och försäljare står på kö för att få delta och många kommer. Året bjuder på flera nya "grepp". Som vanligt finns drabanter som hälsar välkommen vid dörrarna, riktig tomte som tar emot julönskningar och tant Amalia som bjuder på polkapluttar. Grenna Hembygdsförening har givetvis lottstånd på vanlig plats. Där kan man också köpa den perfekta julklappen: Grenna Hembygdsförening 90 år, fotoboken Callas Grenna då och nu, torpkarta i uppdaterad version, gamla intressanta solvarv, diverse DVD-/CD-filmer och inte minst presentkort på årsbok eller årsbok kopplat till ett eller flera års medlemskap. Kom ihåg att båda får man för samma pris, i vilket också ingår fri entré till Grenna Museum under hela året om kortet kan uppvisas - en kanonfin, billig julklapp!
Välkomna till detta arrangemang som är gemensamt för bibliotek, museum och hembygdsförening!
 Filer:
julstöks affisch -08-. liten A4.pdf (87 kB)