06 Maj 2012 - Röttledagen kl.13.00-16.00

I samarbete med Grenna Museum håller vi Rasmus kvarn öppen och visar och berättar hur arbetet med malning går till. Vi bakar och serverar Rasmuslaggar på nymalet mjöl från Rasmus kvarn som öppnar säsongen för allmänheten denna helg.

Kultur- och naturvandringar, hantverksförsäljning m.m.

Söndagen den 6 maj kl 13-16 är det stor aktivitet i Röttle by, söder om Gränna. Då bjuds det på en natur- och kulturdag. I Rasmus kvarn mals det röttlemjöl, det blir kulturvandring med Kjell kl 14.30. Grenna Hembygdsförening bakar Rasmuslag...gar och i Krogen är det kaffeservering. Dessutom är det hantverksmarknad och naturinformation. Välkomna till Röttledagen!
Samarr: Grenna Museum, Grenna Hembygdsförening, Röttle Byalag. Länsstyrelsen i jönköpings län, Jönköpings kommun.

Röttledagen var mer välbesökt än på länge denna gång. Så mycket folk som kom från när och fjärran och ett sådant härligt och strålande väder. Arrangörerna kunde verkligen känna sig nöjda med dagen och det märktes tydligt att besökarna var likaså.