10 Oktober 2012 - Det lilla Skansen på Grännaberget

"Föreningen Stadsberget" var det ursprungliga namnet på föreningen. Onsdag den 10 Oktober kl.19.00 hålls en hembygdsafton med tema ”den lilla Skansen på Grännaberget” av Inger Andersson och Patricia Hallman.

Lokal som vanligt i Gränna Missionskyrka, se vidare i PDF-filen klicka på filen nedan så öppnas filen och du kan läsa affischen.

Med anledning av att Grenna Hembygdsförening fyller 100 år i år kommer nästa Hembygdsafton som hålls nu på onsdag att handla om föreningens tillblivelse.
”Föreningen Stadsberget” var namnet från början och tanken var att försköna Grännaberget och göra det till stadens Stadspark. Karl-Axel Skoglund och Patricia Hallman har tagit fram äldre och nyare bilder som vi kommer att få se och Inger Andersson kommer att berätta och föra oss tillbaka till historiens begynnelse.
Kvällen till ära ingår även tårta till kaffet för dem som löser sådan biljett. Och lotterier hålls förstås i vanlig ordning.
 Filer:
20121010ha.pdf (30 kB)