25 Augusti 2012 - Gårdsfest vid Grenna Kulturgård
Gårdsfest vid Grenna Kulturgård

Lördag 25 augusti kl 10-14

Se gediget hantverk, handgjorda ljus och ljusstakar
-Fler än ”Sju sorters” hembakade kakor säljes.
-Fika gärna och köp lotter, Röttlemjöl, Uppgränna-honung
-Chokladtillverkning, Träd och växter samt rådgivning

Karin Fransson underhåller med sång 11.00 och 12.00 och Museechef Håkan Joriksson berättar för oss kl 11.30

Grenna Museum, Gränna Växter HB, Amanda Kristina,
Gränna Chokladmakeri & Café, Ljusverkstan
Grenna Hantverksförening, Månforsen Design,

Grenna Hembygdsförening som huvudarrangör

Alla hälsas hjärtligt välkomna denna dag!

Årets Gårdsfest blev en succe och en av höjdpunkterna detta jubileumsår. Mycket folk mötte upp och som vanligt drog kakbuffen stort intresse till sig.
Museichefen Håkan Joriksson berättade om de utställningar som hålls under året och Karin Fransson underhöll med sång. Hembygdsföreningens ordförande Lennart Ladåker påannonserade och bjöd in till föreningens olika aktiviteter.
Hantverkarna och köpmännen på gården var nöjda med dagen och vi kunde alla glädja oss åt ett vackert höstväder med strålande solsken.
Som fortsättning av dagen hölls senare en jubileumskonsert i Gränna Kyrka på kvällen.