24 Januari 2014 - Årsmöte
 Grenna Hembygdsförenings 102 årsmöte 24 januari. Årsmötet hölls även i år i Grenna Missionskyrka. Barnkören från Örserum under ledning av Carin Ingesson och Carl-Johan Fong gjorde ett bejublat framträdande och fick varma applåder! Många kom för att hämta sina Solvarv och de allra flesta stannade också på årsmötesförhandlingarna och efterföljande servering. Årsmötet leddes av Annika Dahlberg som valdes som ordförande för 2014. Styrelsen har samma sammansättning som föregående år, dvs Ingrid Wetter Johansson, Bertil Kjellström Kerstin Isaksson, Patricia Hallman, Ann-Kristin Larsson, Tore Johannesson, Mats Gustafsson och Rolf Petersson med Marianne Jonason och Håkan Bjellebeck som suppleanter. Verksamhetsberättelsen kompletterades med bilder från årets olika sammankomster sammanställda av Karl-Axel Skoglund. Vid efterföljande servering i Storstugan avtackades våra trogna serveringsmedhjälpare med blommor och present: Maj-Britt Carlsson, Lisbet Johansson, Karin Rydberg och Margareta Andersson. En spontan och mycket uppskattad underhållning stod sedan Rolf von Otter och Olof Rendahl för då de delade med sig av sina härliga historier från ”gångna tider”. Som avslutning sjöngs ”Du gamla du fria.
”Solvarvsutdelningen fortsatte redan dagen efter i Hembygdsföreningens lokal i Franckska gården och likaså måndag, tisdag och onsdag i påföljande vecka. Många kom för att hämta sin Solvarv, en del tog sig tid med att stanna på en kopp kaffe och få en pratstund. Sammantaget lämnas drygt 400 Solvarv ut under den här första veckan. Resterande dryga 500 ex skickas med post till en mängd postorter i vårt avlånga land. Karl-Axel Skoglund har huvudansvaret för detta utskick med hjälp av Inger och Tore Andersson som motläser så att rätt Solvarv hamnar på rätt adress!