24 Januari 2016 - Årsmöte
Hembygdsföreningens årsmöte 2016

Grenna Hembygdsförenings årsmöte 2016 var det 104-de i ordningen och hölls traditionsenligt på stadens födelsedag den 24 januari. Hembygdsföreningens ordförande Ingrid Wetter-Johansson hälsade alla välkomna och var också den som ledde årsmötesförhandlingarna. Före själva förhandlingarna underhöll Krister Wallin med Skånska Lasses sång ”När jag drog radio in i Stuvan”. Han fick varma applåder och blommor som tack för sin medverkan. Verksamhetsberättelsen presenterades i form av ett bildspel sammanställt av Karl-Axel Skoglund med kompletterande text av ordföranden. Revisionsberättelsen föredrogs av Anders Larsson och årsmötet beviljade styrelsen full och tacksam ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret.
Ingrid Wetter–Johansson omvaldes som ordförande för år 2016, hon tackade för förtroendet att få leda Grenna Hembygdsförening ytterligare ett år. I styrelsen omvaldes för två år Kerstin Isaksson, Annika Dahlberg och Rolf Pettersson. Bertil Fong valdes som ny ledamot av styrelsen för två år. Marianne Jonason valdes för ett år, fyllnadsval efter Patricia Hallman som avsagt sig omval. Anders Larsson omvaldes som ordinarie revisor och där skedde ett nyval av Gunnar Lindborg efter Maria Ohlén-Lago som avsagt sig omval. Ronny Hermansson omvaldes som revisorssuppleant. Som valberedning inför årsmötet 2017 valdes Josefin Jansson, Monica Brengdahl och Monica Larsson.
Årsavgiften för 2017 föreslogs oförändrad och fastställdes till 170 kronor. Avgående styrelseledamöterna Ann-Kristin Larsson och Patricia Hallman avtackades med blommor och presenter för sina insatser i hembygdsföreningen. Inger Andersson uppmanade publiken att komma med förslag och gärna bidra med artiklar till nästa års Solvarv.
Ingrid Wetter-Johansson avslutade årsmötet, Smålandssången sjöngs och därefter bjöd föreningen på gott kaffe med veteskiva och bakelse. Nere i Storstugan knöts gamla och nya kontakter och vi tror vi vågar säja att alla hade trevligt!