12 Oktober 2016 - Hembygdsafton
1960-70-talsfilmer från Gränna. I Gränna Missionskyrka kl 19.00 som vanligt.
Lotterier Kaffe med dopp.
Alla hjärtligt välkomna.
 Hembygdsafton den 12 oktober 2016

Tandläkare Åke Öhman, Gränna, var på 60- och 70-talet en flitig amatörfilmare. Åke Öhman filmade framför allt Lions clubs i Gränna sammankomster, marknader och jubileer.
Ett antal av dessa filmer konverterades till dvd genom Grenna Hembygdsförenings försorg och visades på hembygdsaftonen den 12 oktober.
Karl-Axel Skoglund, med sin stora personkännedom, guidade genom visningarna och även publiken deltog livligt med namn och kommentarer när kända ansikten dök upp på filmduken.
Samlingslokalen var i det närmaste fullsatt och ca 75 personer deltog efter visningen i samkväm där det serverades en utsökt landgång och hembakad kaka. Inger Andersson tackade den fantastiska gruppen frivilligarbetare som stod för förtäringen.