07 Maj 2017 - Röttledagen
Klicka på PDF-filen så ser du affischen eller öppna webbläsaren med denna adress kopiera och lägg in adressen:

Röttledagen den 7 maj 2017

Röttledagen genomfördes traditionsenligt även i år. Vädret var lite småkyligt men det var ändå många besökare som hittade sin väg hit. Ulla Rendahl och Annika Dahlberg gräddade Rasmuslaggar, mjölnaren Kjell Sigby levererade nymalet mjöl från kvarnen och äppelmust, skänkt av fruktodlaren Göran Bernerson, serverades.
Kjell Sigby, Grenna Museum, inbjöd till guidade vandringar utmed Röttleån och berättade Röttles historia. Eva Claesson från Jönköpings kommun berättade om vandringsleder och cykelleder i vår kommun. Utanför kvarnen fanns Bertil Kjellström och Sture Käll och berättade om biodling och sålde honung.
Röttledagen genomfördes i samverkan mellan Länstyrelsen i Jönköping, Gränna Museum, Röttle byalag, Jönköpings kommun, Genna Hembygdsförening och Östra Vätterbranternas Biosfärförening.
 Filer:
Röttledagen 2017.pdf (660 kB)