24 Januari 2003 - Årsmöte
Årsmöte i hembygdsföreningen avhålles den 24 januari
på Gränna stads årsdag. Årsboken Ett solvarv i Gränna börjar försäljas.
  Efter inspelad klockringning från rådhusklockan på berget inledde ordföranden årsmötet på stadens födelsedag den 24 januari med en tillbakablick från det gångna året. Därefter genomfördes årsmötet varvid ca 175 av de 850 medlemmarna var närvarande. Efter de sedvanliga årsmötesförhandlingarna ser styrelsen ut på följande sätt: ordförande Inger Andersson, ordinarie ledamöter är Sören Andersson, Annika Dahlberg, Jan Gumælius, Mats Gustafsson, Kerstin Isaksson, Tore Johannesson, Karl-Åke Karlsson, Lars Pettersson och suppleanter är Karl-Axel Skoglund och Rolf Pettersson. Till revisorer omvaldes Bengt Mattisson, Camilla Strand med Ronny Hermansson som ersättare. Till att representera föreningen vid Länsförbundets årsmöte den 5 april, valdes Inger Andersson och Annika Dahlberg. Val gjordes också av representanter ur hembygdsföreningens styrelse för att ingå i styrelsen för Stiftelsen Grenna Museum. Detta val följer de politiska valen, varför det görs vart fjärde år. Ordinarie ledamöter med personliga suppleanter inom parentes: Inger Andersson (Mats Gustafsson), Sören Andersson (Lars Pettersson), Karl-Axel Skoglund (vakans), Annika Dahlberg ( Kerstin Isaksson). (Jan Gumælius är politiskt vald suppleant.) Revisorer är Håkan Söderlund ordinarie med Ronny Hermansson som ersättare. Ulla Rosengren som undanbett sig omval avtackades efter 17 år i styrelsen, varav 6 år som ordförande. Likaså avtackades Lars-Göran Ståhlkrantz efter 8 år i styrelsen. Dessa båda avtackades också från stiftelsen Grenna Museum för deras insatser i dess styrelse. Årsskriften Ett solvarv i Gränna började försäljas. Om denna skrift går att läsa under länken ”Årskrönika” på vår hemsida. Efter förhandlingarna underhöll Rebecka Thell med sånger till eget pianoackompanjemang och trädgårdsexperten från J-P:s spalter Henrik Bodin kåserade om trädgård, med anledning av årets tema i årsboken. Samkväm avslutade den trevliga kvällen. Slutligen stämde alla in i Nationalsången.