05 December 2004 - Skyltsöndagen
Kl. 13.00 - 18-00
Ingång till Grenna Kulturgård möjlig från Bergsgatan, Brahegatan och torget via Medborgargårdens foajé. Lättast för handikappade personer är att gå in från Bergsgatan.

"Julstök" i Grenna Kulturgård. Hantverkare finns i alla tre plan; biblioteket, museet för lokalhistoria och avdelningen Andrée - Polar.

"Riktig" jultomte tar emot barnens önskelistor, Amalia bjuder på sina pluttar och drabanter "från Per Brahes tid" vakar över det hela.

Levande dragspelsmusik.

Hembygdsföreningen säljer böcker och lotter.
 Tråkigt väder bjöds besökare på Gränna julskyltningssöndag; småregn och blåst. Det hindrade inte att gott humör rådde inom Grenna Kulturgårds väggar där drabanter som från Per Brahe d.y.:s tid välkomnade vid dörrarna och tant Amalia bjöd på pluttar från sitt sockerbageri. Jultomten som klippt ur Jenny Nyströms julkort fanns på plats och tog emot önskelistor från barnen.

Grenna Hembygdsförening stod bakom dessa figurer, men hade också ett väl besökt lotteristånd, där även den populära filmen Glimtar från Grännas 1960-tal såldes, som DVD eller VHS.