24 Januari 2005 - Årsmöte
Grenna Hembygdsförening årsmöte hålls i Gränna Medborgargård på Grännas 353- årsdag, kl. 19.00
Grennaskoleelever framför en kort föreställning kallad Konstraster eller Kontraster.
Förhandlingar och utdelning av diplom mm.
Servering av kaffe med ostkaka och sylt.
Lotterier

OBS. Detta är det första tillfället att få lösa sin årsbok Ett solvarv i Gränna 2005, som är precis färsk årsmöteskvällen! Kostnaden är fortfarande 120 kr, för medlemskap inklusive årsbok och entré till Grenna Museum.
 Grennaskolelever spelade, dansade och framförde några småscener på podiet och fick god respons från den stora publiken.

Rådhusklockans ringning och unison Smålandssång blev inledning till årsmötesförhandlingarna.

Valen gick snabbt eftersom styrelsen omvaldes i sin helhet och ser ut som följer: Inger Andersson ordförande, Annika Dahlberg, Jan Gumælius, Lars Pettersson, Kerstin Isaksson, Rolf Pettersson, Mats Gustavsson, Tore Johannesson, Karl-Åke Karlsson, med Karl-Axel Skoglund och Bertil Kjellström som suppleanter.

Valberedning: Nyval av Anita Johansson efter Birgitta Norling som avsagt sig, omval av Olof Rendahl och Bertil Fong, den senare också sammankallande.

Hembygdsföreningens diplom för väl anpassad byggnation i kulturlandskapet tilldelades Anna Lindecrantz och Magnus Gustavsson, Ängsholm. Stiftelsen Grenna Museum utdelade stipendier ur fonden I Olle Fongs anda, till Helena Knutson, Anna Lindecrantz för uppsatser om Calla Sundbeck, samt till Tore Johannesson och Karl-Axel Skoglund för deras arbete med att föra in sökbar torpkarta på nätet.

Årsmötet beslöt höja medlemsavgiften för 2006 med 10 kr till 130 kr per fam.

Tack uttalades till styrelsen, till Stiftelsen Grenna Museums personal, till medhjälpare av alla kategorier.

Nationalsången avslutade samlingen i stora salen och kaffe med ostkaka väntade i serveringslokalen. Många passade på tillfället att lösa sitt medlemskap och därmed få årsboken Ett solvarv i Gränna 2005.

I Franckska Gården utlämnas dessa också under v 4, kl 10 - 12 tis t.o.m. fre, 10 - 13 lör, samt 14 - 17 på söndagen.