13 Januari 2007 - Knutsdans
På planen framför Grenna Kulturgård dansas julen ut på sedvanligt sätt, i år klockan 16, eftersom det är en lördag. Dansen organiseras av Grenna Folkdansgille och musiken svarar Rolf Göransson för. Passa på att titta in på museets samlingar och på Tora Landströms tomteutställning. Om du är medlem i Grenna Hembygdsförening, så glöm inte medlemskortet som ger dig fritt inträde till museets alla utställningar.

Juldansen avslutas med besök av tomten. Välkomna!
 I strålande sol samlades barn, föräldrar och pensionärer till utdansning av julen 2006. Då solen fallit bakom horisonten, blev det strax så dunkelt att Vargungarnas facklor syntes trevligt. Många, många var de dansande och många, många var de påsar som tomtarna delade ut till barn och även vuxna som ville ha. Traditionen med Knutsdans har blivit populärt igen, tycks det!