06 Juni 2007 - Nationaldagsfirande
Nationaldagen är helgdag, och infaller i år på en onsdag. Marsch från Gränna Äldreboende efter Skärstad-Huskvarna Brass, kl 18. Fanborg, föreningsföreträdare, allmänhet inbjudes att delta i kortegen för att därmed visa sin hyllning till Sverige. Du som vill ha gratis flagga kan ansöka om det snarast. Blanketter kommer att finnas i butiken i Grenna Museum.
Medverkar i Braheparken gör Gränna kyrkokör, brassmusikerna, ordförarande Inger Andersson, samt högtidstalare nybakad student från Grennaskolan, grännabon Ingrid Kjellström.
Ta med fikakorg och lyssna och njut av den vackra miljön!
 Vilken dag! Vilken fantastisk eftermiddag i parken! Varmt, skönt, vacker sång, pampig musik, en fulltalig fanborg och parken fylld av sommarklädda människor. Bäst av allt var dock talet som studenten Ingrid Kjellström höll - imponerande med personlig tutsch och med mycken "grännakänsla"!
Många hade hörsammat att ta med kvällsmat eller fika att njuta av i den vackra kvällningen. Leve vårt vackra Sverige!

Grenna Hembygdsförening fick bli förlängd arm till Länsstyrelsens Svenska Flaggans Dags-kommitté och delade som sådan ut gratis flaggor till följande personer: Ulf Axelsson, Kent Eskehed, Bengt Larsson, Marianne Larsson, och Susanne Runehov tillsammans med maken Leif Persson.