24 Januari 2008 - Årsmöte
Välkommen till årsmöte med din hembygdsförening! Det hålls kl. 19 i Grenna Kulturgård, med ingång från torget, i Medborgargårdens (kommer att byta namn)stora sal, Per Brahesalen. Årsmötesförhandlingar och tillbakablick från årets hembygdsarbete. Underhållning bjuds av musikerna Staffan Hermansson och Christer Claesson med flera. Lotterier och servering av kaffe med ostkaka.

Från klockan 18 kan ett Solvarv i Gränna 2008 lösas ut, 150 kronor.
 Ca 150 personer hade hörsammat inbjudan till årsmötet. Efter inledande musik av Staffan Hermansson, Christer Claesson, Pelle Brandt och Carl-Johan Fong, hälsningstalade ordförande Inger Andersson och gjorde det i form av tillbakablick.
Som ordförande omvaldes Inger Andersson för kvällen och för ett år framåt. Sekreterare för kvällen var Annika Dahlberg.

Justeringspersoner blev Birgitta Norling och Bernt Johansson.
Styrelseberättelsen finns på sid 138 i Ett Solvarv i Gränna 2008, under rubriken Hembygdsåret.

Revisorerna yrkade på ansvarsfrihet för kassör och styrelse, vilket även årsmötet gjorde.

Fyra ordinarie styrelsemedlemmar omvaldes för en tvåårsperiod och ett fyllnadsval för ett år, efter Karl-Åke Karlsson som avgått p.g.a. sina arbetstider som är svåra att kombinera med styrelseuppdrag. Annika Dahlberg, Kerstin Isaksson, Lars Petersson och Rolf Pettersson omvaldes, och Bertil Kjellström blev ordinare efter att tidigare ha varit suppleant.

Som suppleant för två år omvaldes Karl-Axel Skoglund, som suppleant för ett år nyvaldes Ann-Kristin Larsson.

Styrelsens sammansättning är som följer i bokstavsordning:
Inger Andersson, Annika Dahlberg, Jan Gumælius, Mats Gustafsson, Kerstin Isaksson, Tore Johannesson, Bertil Kjellström och Rolf Pettersson, med Karl-Axel Skoglund och Ann-Kristin Larsson som suppleanter.

På revisorsplatserna blev det omval av Camilla Strand som sammankallande och ordinarie, Maria Ohlén Lago ordinarie och Ronny Hermanssom suppleant. Samtliga väljs för ett år.

Till ombud på årsmöte för Jkpg:s läns hembygdsförbund utser årsmötet två personer, medan de övriga tre som får representera vår förening, utses inom styrelsen. Valda blev Inger Andersson och Annika Dahlberg.

Valberedningen omvaldes i sin helhet; Bertil Fong sammankallande, Olof Rendahl och Anita Johansson.

Årsavgiften för 2009 fastslogs oförändrad till 150 kr.

Övrig fråga var kommande skrivelse till länspolisstyrelsen angående glesa besök av företrädare för ordningsmakten.

Mötet avslutades och kaffe med ostkaka utgjorde förtäring.

Nationalsången sjungen unisont var slutpunkt på ett mycket uppskattat årsmöte, varvid även ny hembygdsbok kunde lösas ut, kommen varm från tryckpressarna.