29 Augusti 2009 - Gårdsfest
Välkommen till Grenna Kulturgård på gårdsfest!
Vi slår upp portarna kl 10.00. Det blir musik framfört av Trådrullablecket och Grenna hantverksförening finns på plats med sina duktiga medlemmar. Där kommer också finns växter till försäljning och pyssel för stora och små. Även i år får du den unika möjligheten att köpa hembakade kakor som är bakade med mycket kärlek!

Välkommen den 29 augusti kl 10.00-14.00!

När sensommaren är som bäst så bjöd Grenna Hembygdsförening som huvudarrangör in till Gårdsfest. Där fanns flera utav hantverkarna från Grenna Hantverksförening och visade upp sina färdigheter och konstverk.
Grenna Växter HB visade upp på allsköns prunkande växtkraft och visade även ockulering.
Vi hade spänt upp ett tält som skydd för de gäster som köpt sig kaffe och kaka men solen värmde skönt och bjöd på ett behagligt väder. Inne i Galleriet på Grenna Kulturgård hade det dukats från långbord med sammanlagt 38 sorters kakor och bullar! Det var en fröjd för öga och smaklökar!
Som en smakförhöjare underhöll Pelle Brandt med sång och gitarrspel undertiden vi fick möjlighet att botanisera bland bakverk, hantverk, växter, choklad och antikviteter.

Tack till alla frivilliga som bakat alla dessa fantastiska bakverk och ni som var på plats i arla morgonstund för att se till att festen gick att genomföra!