24 Januari 2011 - Årsmöte
Välkomna till Grenna Kulturgård klockan 19.00 på Grenna Hembygdsförenings Årsmöte.
Grenna Kulturgård, ingång från torget

Årsmötesförhandlingar

Underhållning av
Lennart Ladåker med Kulturskolans Grännaensemble.

Vår årsskrift Ett Solvarv i Gränna 2011 finns då med största säkerhet färdigt och kan avhämtas före årsmötet från kl 18.

150 kronor kostar årsboken inklusive medlemskap och gratis inträde till Grenna Museum.

Efter förhandlingarna är ni välkomna till Trappsalen där vi får möjlighet att umgås kring kaffe med ostaka, sylt och grädde.

Årsboken kan även lösas i Franckska Gården:
26 jan, 27 jan kl 10-13 och 16-18, 29 jan kl 10-13
Bok inkl. medlemskap sändes i övrigt mot 150 kr + porto
Obs ingen utkörning!

När portarna slogs upp till Grenna Kulturgård stod vi redo att dela ut årets Solvarv. Många kom tidigare för att lösa ut sitt medlemsskap och få den rykande färska Solvarvet i sin hand.

Det var god uppslutning till årsmötesförhandlingarna som inleddes med fantastiskt underhållning av Kulturskolans Grännaensemble "Allt I En Ton" under ledning av Lennart Ladåker.

Patricia Hallman avslutade nu sitt uppdrag som ordförande i Grenna Hembygdsförening på grund av en förändrad livssituation. Hon avtackades av styrelsen och av Grenna Museum genom Håkan Joriksson.

Till ny ordförande valdes Lennart Ladåker.

Kvällen avslutades enligt den goda traditionen i Trappsalen med kaffe, ostkaka och nationalsången.