20 Augusti 2011 - Gårdsfest på Grenna Kulturgård
Lördag 20 augusti hålls traditionsenligt gårdsfest på Grenna Kulturgård mellan
kl 10-14. Det kommer finnas möjlighet till trädgårdsrådgivning samt nyinköp av
träd och växter. Fler än ”Sju sorters kakor” samt Röttlemjöl och Uppgränna-honung finns till försäljning. Gediget hantverk av olika slag, här kan nämnas vackra handgjorda ljus och smycken samt chokladtillverkning. Men på gården finns mycket som lockar och ett besök på museet kan ge minnen för livet. En gobeläng av Eva Vogel Rödin inköpt av Grenna Hembygdsförening kommer också att överlämnas som gåva till Grenna museum i en kort ceremoni.. Kaffeservering och lotteri blir det i vanlig ordning. Grenna.Hembygdsförening som är huvudarrangör hoppas att såväl gamla som nya Grännabor ska känna sig välkomna.
Medarrangörer är Grenna Museum, Grenna Hantverksförening, Grenna Guld & Silver, Gränna Växter HB, Gränna Chokladtillverkning & Café, Ljusverkstan och Amanda Kristina

Vid Grenna Kulturgård
lördagen 20 augusti kl 10-14
-Se gediget hantverk, handgjorda ljus och smycken
-Fler än ”Sju sorters” hembakade kakor säljes.
-Fika gärna och köp lotter, Röttlemjöl, Uppgränna-honung
-Trädgårdsrådgivning och spännande träd och växter
-Cokladtillverkning och musikunderhållning

Grenna Museum, Gränna Växter HB, Amanda Kristina,
Gränna Chokladmakeri & Café, Grenna Hantverksförening,
Grenna Guld & Silver, Ljusverkstan och Grenna Hembygdsförening
som huvudarrangör hälsar hjärtligt välkomna!