14 Mars 2012 - En nostalgivandring på söder i Gränna.

På tal om Grenna Tidning hålls en Hembygdsafton onsdag den 14 mars kl.19.00
med temat ”Nostalgivandring på söder i Gränna” av Anders Milerup.
Han har tidigare varit tidningsbud för nämnda tidning. Om detta och annat kommer han att berätta för oss. Missa inte det.

Anders Milerup, en känd Grännaprofil som i sin ungdom var tidningsbud, tar med oss på en runda vid utdelandet av Grennatidningen. ”En nostalgivandring på söder i Gränna” är temat för denna hembygdsafton som Grenna Hembygdsförening bjuder in till. Anders har tidigare varit pastor i Missionskyrkan och många har säkert tidigare hört hans predikningar där.
Denna kväll kommer han emellertid att berätta och visa bilder om de som levde och bodde längs hans tidningsdistrikt. Det blir en minnenas afton.
Till sin hjälp har han haft Lennart Ulming för att scanna bilder från Grennatidingen samt ur de egna albumen. Något kommer Anders Milerup också att beröra skoltiden vid folkskolan. Skolfrågor ligger ju honom varmt om hjärtat som tidigare rektor för en av gymnasieskolorna i Jönköping. Men denna kväll berör det gamla skolminnen från den egna skoltiden som grabb. Förhoppningsvis dyker det upp en hel del gamla skolkamrater som också har ett och annat att tillägga. Hembygdsaftnarna i Gränna brukar locka mycket folk att komma och extra familjärt är det ju i Missionskyrkans trevliga lokaler. Det lovas kaffeservering och lotterier i vanlig ordning. Förhoppningsvis får vi se många nyinflyttade Grännabor komma med.
Vi vill också passa på att påminna om Grenna museets nya utställning,
”insamlat av Grenna Hembygdsförening under 100 år” som invigdes i lördags. En utställning som pågår under resten utav året. Missa inte heller utställningen om torpen som varar fram till den 18 mars.