20 Augusti 2016 - Gårdsfest
Gårdsfest på Grenna Kulturgård kl. 10-14

Gårdsfesten på Gränna Kulturgård anordnades i år i härligt sensommarväder. Många besökare mötte upp trots att ett flertal aktiviteter anordnades i Gränna denna helg.
Även i år fanns ett fantastiskt kakbord uppdukat med ett 40-tal olika sorters hembakade kakor och bullar i alla dess former. Hembygdsföreningen serverade kaffe med kakor och bullar och sålde även kaffebröd att ta med hem. Röttle-mjöl, honung och lotter såldes.
Vid entrén möttes besökaren av en stilig drabant och välljudande musik framförd av Stefan Rensfeldt.
Klockan 14.00 avslutades dagen och enligt traditionen lämnades osålt kaffebröd till Gränna äldreboendes eftermiddagskaffe.
Hembygdsföreningen vill tacka alla frivilliga, som bakat fantastiska kakor och bullar och alla de som tidigt på morgonen var på plats för att ställa iordning för dagen.
Gårdsfesten anordnades i samverkan med Grenna Museum, Gränna Chokladmakeri o Café, Grenna Hantverksförening, Ljusverkstaden m fl.