04 December 2016 - Julstök Grenna Kulturgård kl. 13-18
Traditionell julstök på Grenna Museum.
Med hantverk och försäljning. Kaffeservering genom en skolklass från Ribbaskolan. Hembygdsföreningen har försäljning av lotteri i foajén samt julgodis i Franckska gården.

Alla varmt välkomna, stora som små av tomten i sitt krypin i Franckska.
 Julstök den 4 dec. 2016, klockan 1300-1800.
Många aktörer i Gränna hade kraftsamlat och julmarknaden på Brahegatan samt julstöket på Grenna Museum och i Franckska gården fick ett ovanligt stort antal besökare.
Ute på muséets gård posterade drabanter och ” Amelior” vandrade runt och delade ut polkagrisar till besökarna.
På museet fanns, förutom ett stort antal hantverkare som visade sina alster, en kaffeservering, som sköttes med den äran av elever i åk 5 från Ribbaskolan. Hembygdsföreningen sålde lotter, som hade en strykande åtgång och i Franckska gården satt den mycket uppskattade tomten och tog emot barnens önskelistor. I Franckska gården huserade också hantverkare och hembygdsföreningen, som sålde hembakat bröd, julgodis och hembygdsföreningens böcker.
Ett mycket lyckat och välbesökt julstök!