22 Februari 2017 - Hembygdsafton
Hembygdsaftonen är som vanligt i Equmeniakyrkan som Gränna Missionskyrka numera är omdöpt till efter namnbytet på Missionsförbunden.

SÅ ÄR DET!

DOKUMENTÄRFILM OM
KONSTNÄR OLLE KRANTZ
INSPELAD 1994 EN SVF-PRODUKTION FÖR SVT
PRODUCENT: THOMAS TEGNÉR
PRESENTATION: ERNA o JAN ANDERSSON

Klicka på PDF-filen så ser du vår affisch om aftonen.
 Årets första hembygdsafton gick av stapeln den 22 februari och programmet för kvällen var filmvisning av en dokumentärfilm om Olle Krantz.
Erna och Jan Andersson var presentatörer. Erna inledde med att berätta om vännen Olle Krantz, om hans humor, hans generositet mot vännerna och om deras gemensamma projekt under åren.
Tyvärr var tekniken inte med oss denna kväll och filmvisningen fick avbrytas på grund av ljudproblem.
Ett 80-tal åhörare gick istället ner i Equmeniakyrkans storstuga för att drick kaffe. Erna och Jan Andersson, Olof Rendahl, Hasse Carlsson med flera åhörare delade generöst med sig av minnen och anekdoter från sina kontakter med Olle Krantz. Kvällen blev inte som planerat men det blev ändå en mycket trivsam och lyckad kväll!
Ordföranden Ingrid Wetter-Johansson avtackade Erna och Jan Andersson samtidigt som hon hälsade dem välkomna åter i höst då hembygdsföreningen anordnar ny hembygdsafton för att visa filmen i sin helhet. Alla åhörare hälsades välkomna åter och, som plåster på såren, kommer hembygdsföreningen att bjuda på kaffe med dopp vid detta tillfälle. Tidpunkten för filmvisningen kommer att annonseras.
 Filer:
20170222 ha.pdf (160 kB)